Se upp för flygande p-stavar!

Satte i en p-stav igår, eftersom jag är så förbaskad glömsk med mina piller och absolut inte redo för ett knyte så bestämde jag mig för detta.

Väl hos den störtsköna barnmorskan så frågade jag vart den ska sitta: "ja i gäddhänget" svarade hon. Jag började klämma mig på armen..
"men om man inte har något då?" frågade jag tveksamt.
"HA!" svarade hon och stack bedövningssprutan i mig.


Vipps så var allt klart och hon placerat en 2 mm tjock och 2 cm lång stav i min arm som ska skydda mig mot att behöva vakna flera gånger om natten, aldrig få sömn, passa upp, mata, ha ont i brösten, aldrig sovmorgon, skrik, lägga, blöja.. allt det där som alla mammor berättar om..


Väl då, så frågar jag "När kan jag styrketräna igen? Alltså lyfta tungt?"

"Eh, ja... Imorgon kanske?"
Svarar hon och fortsätter nonchalant att plocka ordning sakerna.. "Imorgon, men asså har det läkt ihop då? Så det liksom inte är något hål?" Frågar jag ytterst osäker.


"Men vaddå, tror du att P-staven ska flyga ur armen och ut på gymmet för att du spänner muskeln?" Skrattar hon..


Ja.. Det är inte lätt alltid.. Men efter det hon sa ser jag framför mig hur jag trycker mig förbi de muskulösa bodybuilderna på gymmet och tyst säger


"Ursäkta.. Ursäkta.. Jag ska bara... Min p-stav ligger där.."


Det är bättre med dessa två underbara troll, de kan man låna lite då & då, bara kramas, mysa och busa! 
 
 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0